Tuesday, June 11, 2013

VEIL DAN TUDUNG PENGANTIN LUAR NEGARA


11 JUN 2013 (SELASA)

Alahai cantiknya, ayunya, jelitanya tuan picture kat atas ni... Kurnian Allah...Orang Arab rasanya....Orang Arab ni kebiasaanya memang cantik-cantik kan...Saya ada terbaca dari laman blog lain yang menyatakan Rahsia Wanita Arab ni Cantik...
Antara rahsia/ sebab/ alasannya adalah;

1. Kulit sihat. Sesuai tradisi berpakaian, wanita Arab berjaya melindungi kulit dari kerosakan. Mereka juga tak memberi perhatian lebih pada proses pencokelatan kulit, kerana umumnya warna kulit wanita di kawasan ini berwarna kecokelatan. Selain itu, matahari tak popular di Arab yang memang beriklim panas.
Bagi mereka, lebih baik tinggal dalam rumah ketika matahari bersinar terik berbanding beraktiviti.

2. Berpakaian sopan dan tudung. Sebahagian besar wanita Arab menggunakan hijab dan tudung dengan alasan agama, sebahagian lagi kerana alasan budaya. Cara ini terbukti berkesan melindungi kulit dari kekeringan akibat hawa panas dan sinar matahari.

3. Penjagaan kulit. Datang dari kalangan ekonomi yang paling kaya di dunia, para wanita Arab merupakan pelanggan yang bijak dalam memilih kosmetik. Bagi mereka, kualiti produk rawatan sangat menentukan meskipun harus mengeluarkan wang dalam jumlah yang besar. Wanita Arab pun tak sungkan mempertahankan kecantikan dengan prosedur seperti botox, laser dan derma fillers.

4. Makanan. Makanan di dunia Arab cenderung diproses dari bahan-bahan segar dan lebih alami daripada sebahagian besar dunia Barat. Peringkat wanita bekerja yang sedikit turut berpengaruh pada stres yang dialami wanita Arab. Umumnya, wanita Arab menjalani kehidupan dengan lebih santai, mereka mempunyai banyak teman dan cuba makan dengan perlahan. Inilah faktor lain kerutan dan penuaan lambat dirasakan oleh para wanita Arab.

Sumber: 
Kajian oleh Clinique La Prairie di Switzerland.


Ok...dah lari tajuk dah sebab teruja sangat dengan kecantikan orang arab ni ^_^
Jemput cuci mata tengok tudung dan veil pengantin bukan dari Malaysia ye...Yang ni semua dari luar negara...Cantik-cantik dan anggun-anggun persis macam puteri gitu