Thursday, May 2, 2013

Hantaran Pertunangan For / From Him ~ PINK + RED

HANTARAN FOR HIM


Ni hantaran kedua-dua pihak...On your left (red colour) tu hantaran belah lelaki...dan on your right side tu (pink colour) hantaran saya...Sebelum sampai hantaran belah lelaki ni, memang menyerlah hantaran saya ni... pastu letak2 je hantaran merah tu...terus hantaran pink putih saya ni jadi kusam +_____+...

9 DULANG - PINK
(PIHAK PEREMPUAN)

BERBALAS

7 DULANG - RED
(PIHAK LELAKI)

okes....thanks to my cousin yang amik gambar setiap hantaran saya...tak teringat langsung nak snap gambar hantaran...sebab kalut betol time majlis tu....al maklum la diri sendiri yang buat hantaran semua....kakak-kakak kite sume dah kawen...tak mau la kacau orang kan....buat semua sendiri senang...ikat-ikat tampal-tampal je.... :)


ada 9 hantaran semuanya...dan semestinya semua makanan...sebab adat orang Penang, hantaran untuk pertunangan ni hanyalah makanan...menda-menda macam baju, perfume, bag, kasut dll tu sume untuk hantaran time akad nikah nanti


ambik gambar dari posisi tepi ni, nampak besar-besar gedabak hantaran saya ni :)


HANTARAN 1: COKLAT

Ni hantaran yang 1st sekali siap...Sebabnya tak perlu letak dalam peti ais dan lain-lain...lekat-lekat dah siap...Saya guna dulang alas dan dulang berbentuk kerang...Coklat yang saya guna Ferrero Rocher, Toblerone dan Cadbury small pieces tu



HANTARAN 2 : KUIH RAYA

Saya beli dua balang kuih semperit...Plan asal nak beli kuih raya yang dalam bekas yang dah memang cantik2 tu...Last minute pergi cari, jumpa tu jumpa tapi biskut tu tak menarik... Fikir punya fikir saya beli semperit dalam balang biasa tu...Pastu saya deco-deco sikit guna kain net, renda dan ribon..Siap!



HANTARAN 3 : CHEESE TART

Cheese tart ni my sis order kat kawan dia kot...Rasa memang marvellous..Yang ini letak dalam dulang time saya baru balik makeup hihi...Saya suka love button atas cheese tart tu...Comel bangat :D



HANTARAN 4: MINI CUP CAKE

Yang ini plan asal nak letak apam polcadot...Pastu my sis bagi idea suruh letak mini cupcake...Sebab mini cupcake ni sedap bangat...My sis yang tolong order...Ada 2 flavor kat dalam tu ~ strawberry dengan oren mix chocolate chips... Deco untuk hantaran ni saya beli mangkuk macam akuarium tu, pastu susun mini cupcake banyak-banyak dalam mangkuk tu...Hias-hias sikit dan siap :)



HANTARAN 5: CUP CAKE RED VELVET

Untuk cup cake saya request sendiri design ni...Kalau boleh nak simple lagi...Sebab saya tak suka yang crowded2 tu...Yang ini hias dengan bunga dan ribon. Siap!



HANTARAN 6: KEK

Kek ni order kat kakak ipar my sis...Lebih kurang berat dalam 3kg...Harga adik beradik...So memang lah berbaloi-baloi hihi...Kek ni ala-ala chocolate indulgence secret recipe tu...Tempat letak kek ni, saya beli polisterin pastu balut dengan satin kaler pink dan hias sikit dengan renda



HANTARAN 7: PULUT KACAU

Kalau di Penang panggil pulut kacau...Tak tau negeri lain panggil sama or tak...Plan asal nak buat bentuk hati 2 tingkat...Tapi disebabkan pagi tu kalut, so buat bentuk ni je...My ayah yang order ni...Hias dengan kacang kat atas dia...Siap!



HANTARAN 8: BAHULU KING

Sebab ape panggil bahulu king? Sebabnya bahulu big size ni...Bahulu ikan....Ayah order 2 ekor ikan emas saiz besar...Cukup-cukup letak dalam dulang 2 ekor ikan yang siap untuk dimakan :)



HANTARAN 9: BUAH-BUAHAN

Saya guna buah apple merah cinderella, apple hijau, buah lai, buah orange dan segugus anggur...Main letak-letak je dalam raga tu...Tak sempat nak sapu minyak untuk kilatkan buah tu pun....Raga isi buah tu saya deco-deco sikit dengan renda, pearl dan bunga. Siap!




HANTARAN FROM HIM


Ada 7 hantaran semuanya dari pihak lelaki...Memang menyerlah giler warna yang belah lelaki ni...Combination Merah dan Putih


HANTARAN 1: GULA



HANTARAN 2: SEJAMBAK BUNGA (GULA-GULA)



HANTARAN 3: JELI



HANTARAN 4: COKLAT (SIMBOLIK EMAS RASANYA)



HANTARAN 5: KEK



HANTARAN 6: COKLAT



HANTARAN 7: BUAH-BUAHAN


 &

CINCIN PERTUNANGAN





24 comments:

  1. hye bella dah follow awk...follow bella ae?

    ReplyDelete
  2. terliur akak tgk cheese tart tuh...

    ReplyDelete
  3. wah menarik sgt2 lah & very nice color !

    ReplyDelete
  4. Zura Lee
    hihi saya pun dapat rasa 1 je...mmg sedap :)

    Kesuma Angsana
    thanks kesuma :)))

    ReplyDelete
  5. Sis sume makanan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...klu orang Penang...hantaran time bertunang sume makanan...time akad nanti baru letak barang2

      Delete
  6. cantek sis deco.. dah mcm pro je.. suke sngt tgokk.. boleh digunakan pakai tips yg sis bg.. thanks ye :)

    ReplyDelete
  7. Cantik boleh dicantikkan contoh untuk saya tunang nanti :)

    ReplyDelete
  8. yang, berapa budjet u utk hantaran? boleh share x?

    ReplyDelete
  9. Kt mna nk order cheese tart tu sis??

    ReplyDelete
  10. Hi there! I realize this is sort of off-topic but I had to ask.
    Does running a well-established website like yours take
    a lot of work? I'm brand new to operating a blog however I do
    write in my journal on a daily basis. I'd like to start a blog so I can share my own experience and thoughts online.

    Please let me know if you have any suggestions or tips for new aspiring bloggers.
    Appreciate it!

    Here is my web page :: cheap carpets for Living Room 8x10

    ReplyDelete
  11. Cantik2 hantarannye..
    jemput k blog sy utk lihat skit kelainan pd brg hntaran buat y tsyg..pastinye buah hati suka!
    http://hairunissajopri.blogspot.com/2014/11/hantaran-perkahwinan.html?m=1

    Nissa
    0193584312

    ReplyDelete
  12. Cantik :-),saya dah follow blog akak :-)

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. kalu hantaran time nikah, memang perlu ada dulang/album/frame untuk duit hantaran

      Delete
  14. I visited many sites but the audio feature for audio
    songs present at this website is truly superb.

    ReplyDelete
  15. Informative article, totally what I was looking for.

    ReplyDelete

Abg Kiosk...Pasta Carbonara 1!!!!!